| Vorig onderwerp :: Volgend onderwerp |
| Moet het evoluon weer een (doe) museum worden? |
| ja ik wil graag zien wat technisch allemaal kan! |
|
43% |
[ 7 ] |
| ja vooral voor kinderen weer lekker op knoppen drukken! |
|
12% |
[ 2 ] |
| ja als het maar weer voor iedereen toegankelijk wordt! |
|
37% |
[ 6 ] |
| ik zou het niet weten! |
|
0% |
[ 0 ] |
| nee, wat moeten we met zoŽn museum! |
|
6% |
[ 1 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 16 |
|
| Auteur |
Bericht |
rienvalk DSE-Vrijwilliger

|
Geplaatst op: 26-01-04 18:58 Onderwerp: Moet het evoluon weer een "museum" worden? |
|
|
Ik vind dat het Evoluon wat na 40 jaar nog steeds modern en futuristisch is, weer een echte publieks functie moet krijgen. Het zou een ideale plaats zijn om te laten zien hoe Eindhoven voorop loopt in technologie. Waar je ook zelf dingen kunt uitproberen en testen. Als bedrijven in de regio en de TU/e de handen ineen slaan moet zoiets toch van de grond kunnen komen. Toch  |
|
| Naar boven |
|
 |
matla DSE-Vrijwilliger

|
Geplaatst op: 02-02-04 19:32 Onderwerp: Evoluon |
|
|
| Ik vind nog steeds dat het evoluon het gezicht van Eindhoven vormt. Noem mij eens een markanter gebouw in de hele regio. Wanneer het de gemeente ernst is Eindhoven een meer digitale uitstraling te geven zou het Evoluon een geweldig uitgangspunt zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
pare DSE-Vrijwilliger

|
Geplaatst op: 03-02-04 23:47 Onderwerp: Evoluon |
|
|
Goed bedoelde vraag/stelling, maar het Evoluon is nooit museum geweest, en kan het dus ook niet 'weer' worden.
Wat wel kan is een permanente expositie van innovatieve ontwikkelingen op het gebied van cultuur, wetenschap en technologie (STAD).
Dat is de enig juiste en haalbare invulling van dit grootse icoon van Eindhoven.
Hopenlijk zal er ook bij Philips een warm gevoel blijven bestaan voor dit 'monument van de toekomst'.
Ik stel voor dat DSE zich aanmeld als vriend bij de 'vrienden van het Evoluon'. |
|
| Naar boven |
|
 |
rienvalk DSE-Vrijwilliger

|
Geplaatst op: 04-02-04 18:11 Onderwerp: Re: Evoluon |
|
|
[quote="pare"]Goed bedoelde vraag/stelling, maar het Evoluon is nooit museum geweest, en kan het dus ook niet 'weer' worden.
Wat wel kan is een permanente expositie van innovatieve ontwikkelingen op het gebied van cultuur, wetenschap en technologie (STAD).
Dat is de enig juiste en haalbare invulling van dit grootse icoon van Eindhoven.
tja van Dale zegt het volgende
"museum
1770 Lat. Gr. mouseion (heiligdom van de muzen)
gebouw waarin voorwerpen van kunst of wetenschap zijn bijeengebracht en (althans voor een gedeelte) voortdurend uitgestald worden
Een museum is een permanente instelling, in dienst van de gemeenschap en haar ontwikkeling, toegankelijk voor het publiek, niet gericht op het maken van winst, die de materiële getuigenissen van de mens en zijn omgeving verwerft, behoudt, wetenschappelijk onderzoekt, presenteert en hierover informeert voor doeleinden van studie, educatie en genoegen"
(Icom-definitie)
Ik vraag me dus af, of dit dan toch niet binnen mijn vraagstelling past, Rene? |
|
| Naar boven |
|
 |
pare DSE-Vrijwilliger

|
Geplaatst op: 05-02-04 01:11 Onderwerp: evoluon |
|
|
Je hebt academisch gelijk, maar de teneur is onjuist. De reactie van Philips in ED klopt. Geen reprise van een oud concept.
Wat dan wel? De vrienden willen een expositie van innovatie. Dat heeft de Philips van de reactie nog niet begrepen: het gaat niet om de producten, maar om de beleving. Innovatie is een state of mind, geen voorwerp.
Een vernieuwend concept: ja, daar gaan we voor. Wanneer je kunst en wetenschap en technologie durft te verbinden, en daarmee een permanente dynamische manifestatie maakt, dan ben je een innovator!
Ik roep visionairs op om de visie van waarachtige deskundigen waar te maken. Kom met plannen en dromen, met idealen en concepten. Dan kunnen we de wereld laten zien dat we iets wezenlijks te bieden hebben. Geen kitsch maar kunst en kunde.  |
|
| Naar boven |
|
 |
zapguz
|
Geplaatst op: 08-02-04 21:20 Onderwerp: Nee, geen museum of nieuwe produkten presentatie in het Evo |
|
|
Nee, voor mij hoef het Evoluon niet terug te veranderen in wat het was met de produkten van nu. Wat ik er wel graag in wil zien is b.v. ateliers voor armlastige kunstenaars omdat alle andere alternatieve van de gemeente, zoals het TAC en Strijp S, al weer huurprijzen per vierkante meter vragen die onbetaalbaar zijn voor starters.
Groetjes zapguz@zapguz.nl http://www.dse.nl/~zapguz/ |
|
| Naar boven |
|
 |
henkdaalder
|
Geplaatst op: 13-02-04 10:57 Onderwerp: |
|
|
Een innovatie achtig thema is te duur of maakt een verouderde indruk.
Philips lukte het ook niet, te duur.
Wat wel kan is een nederlands cultuur museum, iemand zocht daar laatst een onderkomen voor.
Een kennis leer gebouw waar je allerlei cursussen kunt volgen, speciaal voor werklozen gegeven door werkloze vrijwilligers. Werlozen kunnen er ook samen leer projecten doen. Natuurlijk met een innovatief karakter.
We leven in de kenniseconomie alleen gedraagt de overheid zich er nog niet naar.
Natuurlijk moet het nieuwe glasvezel initiatief in eindhoven er een plaats krijgen.
(die club die de rest van eindhoven van glasvezel wil voorzien, naast kenniswijk.) |
|
| Naar boven |
|
 |
zapguz
|
Geplaatst op: 13-02-04 12:26 Onderwerp: |
|
|
Ook dat is een prima idee maar moeten de werkelozen het alweer voor niks gaan doen?
Eindhoven en de rest van Nederland en vermoedelijk ook de rest van de wereld zit al vol met niks doende duur betaalde ambtenaren. Als we daar wat geld van afpakken dan motiveer je de werkelozen beter. |
|
| Naar boven |
|
 |
|